liekeinindonesie.reismee.nl

Ready to go!

Vandaag is het dan zover: mijn reis naar Indonesië gaat beginnen. Momenteel zit ik achter de douane te genieten van een croissantje en water. Nog even rust, voordat ik straks 12 uur in het vliegtuig zit. En na een tussenstop van 5 uur in Kuala Lumpur, nog 3 uur moet vliegen naar Denpasar, Bali.

Het inpakken van mijn backpack ging nog verrassend makkelijk. Het was wel even goed kiezen welke kleren er meegingen, maar uiteindelijk pastte alles. Mijn gevulde backpack weegt maar 12 kg! Ik weet niet of ik ooit zo weinig bagage heb meegenomen op vakantie... Maar ja, ik weet dan ook niet of ik deze reis kan vergelijken met mijn eerdere vakanties.

De afgelopen dagen heb ik afscheid genomen van mijn lieve vrienden. Dat voelt toch heel dubbel! Het is raar om iedereen achter te laten. Maar aan de andere kant weet ik dat ik een ontzettend leuke tijd ga hebben en dat de 3 maanden zullen omvliegen. Gisteren heb ik nog kort met Eline gebeld, een vriendin en oud-collega van het DeLaMar. Zij zit nu in Indonesië. Het plan is om elkaar daar te ontmoeten. 's Avonds heb ik met mijn ouders en zussen bij Pulcinella gegeten. Niet alleen voor mijn afscheid, maar ook voor Jonne die maandag jarig is! Hieperdepiep HOERA!

Vanochtend op tijd opgestaan om de laatste dingen in de tas te stoppen en naar Schiphol vertrokken. Daar ben ik uitgezwaaid door mijn lieve ouders en zussen. Ik ga jullie missen!

Tot nu toe is alles voorspoedig verlopen, laten we hopen dat deze trend de rest van de reis doorzet! Rond half 4 (8.30 Nederlandse tijd) land ik in Denpasar. Vanuit daar ga ik naar Ubud om mijn eerste nacht door te brengen. Zondag word ik door de reisorganisatie opgehaald en naar het vrijwilligershuis gebracht. Maandag begin ik met een cultuurweek. Hoe dat allemaal zal zijn, schrijf ik in mijn volgende blog!

Lieve allemaal, bedankt voor alle lieve wensen. Ik zal jullie missen, maar ga ook ontzettend genieten van alles wat mij te wachten staat.

Nog een laatste groet uit Nederland,